Hvordan får man omtale i lokalpressen?

Omtale i lokalpressen forbindes traditionelt med mindre prestige end omtale i de store medier, og derfor bruger kommunikationsfolk uforholdsmæssigt meget tid på at påvirke journalister på de store nyhedsmedier.

Men værdien af at få historier i lokalpressen er højere end de fleste forventer – især hvis man er fysisk til stede med butikker i lokalsamfundet. Vi kaster lys på, hvordan man får omtale i lokalpressen ved at invitere talere med erfaring fra begge sider af bordet.

Rasmus Gade, Kommunikationskonsulent hos GF Forsikring. Rasmus fortæller om sine erfaringer, og om hvordan de har opbygget seks værktøjer til at identificere og skabe de historier, der interesserer lokalpressen. Erik Madsen, Journalist på Fredericia Dagblad/Elbobladet. Erik fortæller om den redaktionelle proces hos dem. Hvilke historier finder de relevante, og hvilke ville de aldrig bringe.

Hvordan får man omtale i lokalpressen?

Download de vigtigste pointer

De vigtigste konklusioner og huskeregler fra de to oplægsholdere er samlet på en side til at printe ud og hænge op.

Gode råd til lokalpresse

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Bemærk: Når du udfylder ovenstående formular vil du automatisk få tilsendt nye artikler, videoer og anden viden vi producerer om kommunikation, medier og PR. Du kan til hver en tid afmelde dig denne service ved at klikke på “afmeld”, i de emails du modtager.